23 Mart 2012 Cuma

merhabalar
bu yazıda size zamanla unutulan değerlerimziden biri olna komşuluk kavramıyla alakalı bir şeyler yazmak istiyorum. Evet komşuluk gün geçtikçe kaybolan değerlerimizden biri belkide. modern çağın illetlerinden biride insanların dostluk, komşuluk gibi  önemli değerlerini kaybetmesi, yalnızlaşmasış içine kapanması. bende yaş olarak çok büyük değilim belki ama 23 yıllık  hayatım sıcak mahalle ilişkileri içinde geçti benimde. Öyleki kapı komşumuzla birbirimiz yolunu gözlerdik Emine ablamız dışarı çıksada konuşsak diye beklerdik evde oturup sanal arkadaşlıklar yerine yanyana gözünün içine bakarak konuşmak bizim için daha güzeldi  ama şimdi durum biraz farklı zamanın getirdikleri yanında insandan götürdüğü şeylerde çok oluyor malaesef ... eski günlerimi özlüyorum ama hala benim için o dostluklar bitmiş değil bunada sevinmiyor değilim çünkü oturduğumuz evimiz değişti ama mahallemiz değişmediği için hala komşularımız var ve yenileride eklendi. ama eski tadı daha bi farklıydı sanki bahçede oturmak semaverde çay ve o güzel kokunun davetiyle gelen güzel insanlar. komşunun bahçesindeki erikler yetişmesini bekleyemeyip çekirdek tutmadan yemeye başlardık sanırım benim duyduğum özlem birazda çocukluğuma tabiki çocukluğuma duyduğum özlemin yegane sebebi bir apartman dairesine sıkıştırılmamış bir yaşantı özgürce oyun oynamak  sıcak komşuluk ilişkileri  annem evde olmadığı zamanlarda  hiç tereddütsüzce bana  açılan kapılar kapıda kalmama gönlü razı gelmeyen biricik komşular (bu arada annem sorumsuzca bırakıp giden biri değildir çok acil  zamanlarda gittiyse haber verme fırsatı bulamadıysa yada gittiği yeri söyledide ben unuttuysam ) ve  o güven duygusu özledğim bunlar heralde ilerde bizim çocuklarımız bunları belkide yaşayamıyacak çamurdan pasta yapmak yerine çiftlik oyunlarında sebze yetiştirip sanalda ticaretini yapacak yada acayip oyunlarla büyüyecek (inşallah böyle olmaz ) ama zamnın önünde çokta fazla duramıyorsunuz ve bi bakmışsınız bu yaşantı size normal gelmeye başlamış  yalnız mutsuz tedirgin insanlara dönüşmeye başladık bile belkide gerçi öyle olmasaydı bende burdan derdimi anlatmaya çalışmazdım dimi neyse konuyu dağıttım ama son olarak şunu söyliemeden geçemiycem eğer yeni bir yere gittiyseniz ve yalnız hissediyorsanız  ilk adımı hep karşınızdaki insanlardan beklemeyin sıcak bir gülümse bir hatır sorma bile güzel dostlukların kurulmasına vesile olabiliyor bu duruma tanık ta olmuş biri olarak bunları rahat rahat söyleyebiliyorum çünkü aprtman hayatına geçişte yeni taşınan komşularımıza annem kapılarını çalıp bir hoşgeldin demeseydi belkide hiç böyle iyi dostluklar kurulmayacak tı annem sağolsun sayesinde ikiside birbirinden değerli iki arkadaşa sahip oldum onlarda "sağolsun fatma teyze gelip bize hoşgeldin demeseydi biz çekindiğimizden hiç gelemezdik dediler" teşekkürler anneciğim inşallah bunu bizlerde devam ettirebiliriz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder